Reis Tsjechië 11 september

11 september 2018 - Rothenburg ob der Tauber, Duitsland

Het volgende stadje op onze route is Dinkelsbuhl ook weer een schitterend stadje met middeleeuwse straatjes. Het stadje is sinds meer dan 400 jaar haast onveranderd gebleven, het gotische Münster St. Georg is een van de mooiste hallenkerken van Zuid-Duitsland. Het stadje is omringt met een stadsmuur die voorzien is van 18 torens er zijn maar 3 toegangen om dit stadje binnen te komen.  Hier lunchen we en dan weer verder.

Inmiddels aangekomen in Rothenburg Ob der Tauber waar we door het stadje hebben gewandeld, heel veel winkels met jawel Kerstspullen en één zaak stal wel de kroon Kathe Wohlfahrt die een hele expositie met van die meuk heeft (http://www.wohlfahrt.com) daarna ook weer eens over de stadsmuur gewandeld. Ook dit is weer een van de mooiere stadjes langs de Romantische strasse. Hier blijven we vannacht ook weer overnachten, ik moet zeggen dat ze bij deze stadjes in Duitsland geweldige parkeerterreinen hebben waar je tegen een redelijk tarief met de camper dicht bij het centrum kan staan en overnachten. Ook een zeer schoon toilet gebouw ontbreekt hier niet evenals de voorzieningen voor campers 👍

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Caroline:
    11 september 2018
    Jip ziet er ook weer gezellig uit
    Leen je kunt ook een paar paarden voor je camper zetten dan rij je voor niks en je staat voor niks nou jullie houden geld over ook al ben je pensioonada 🤣😂🤣😂
  2. Leen:
    11 september 2018
    🤔De laatste stadjes moesten we betalen Carolien wisselend van € 3,00 tot de duurste tot nog toe, dat is hier in Rothenburg ob der Tauber € 12,00 nog wel overheen te komen😉 als je weet dat een ritje met die trekpaarden € 9,00 per persoon kost voor 30 minuten 😜
  3. Eric:
    11 september 2018
    Ziet er gezellig uit prachtig allemaal en inderdaad et duur, daat hoef je het niet voor te laten😜
  4. Paul en Annie:
    12 september 2018
    Dit ziet er echt uit als een Oostblokland zoals wij Nederlanders dat hier kennen.
    Een Trabantje, schilderachtige straatjes en vervoer uit het jaar 0.
    Mooi hoor.
  5. Leen:
    12 september 2018
    Maar Paul in het Oostblok, wat wij gezien hebben in polen e.d. is het allemaal wat grauwer maar misschien dat Tsjechië daar wat meer van laat zien, daar moet je nog een aantal dagen op wachten eerst deze Romantische strasse afmaken en dan richting Dresden 😜
  6. Sabina Bakkers:
    12 september 2018
    Hoi Leen, de eerste link was ook aangekomen hoor en die deed het prima. Ruud kijkt eigenlijk nooit op zijn e-mail en omdat het in zijn mailbox zat, heb ik ook niet meteen ingelogd....heb nu de link in mijn mailbox staan, zodat ik af en toe kan kijken en lezen hoe het jullie vergaat... :)
  7. Leen:
    12 september 2018
    Sabina geef anders je mailadres door op Whatapp dan geef ik jou toegang