Reis Tsjechië 15 september

15 september 2018 - Velemín, Tsjechië

Vandaag Tsjechië ingereden op weg naar Terezin waar we het de kleine vesting een concentratiekamp wilden bezoeken, het idee was om op een Autocamp (camping) in Terezin  te gaan staan maar eenmaal aangekomen zag het er erg in vergane glorie uit eigenlijk zag het er NIET uit alles in zeer slechte staat en daar zou je dan € 12,60 voor neer moeten tellen. Dus dat vonden we geen goed idee dus uitgekeken naar iets in de buurt en dat was een Autocamp in Litomêrice maar daar kregen we te horen dat het vol was. Nu zijn er hier wel gratis plaatsen alleen we zaten zonder water en een vol toilet 😨 dus we hadden iets nodig waar we water konden tanken en het toilet konden legen. 🤔 Even verder gekeken en ongeveer 16 km verder was een camperbedrijf Velemin in waar water zouden kunnen innemen en het toilet kunnen reinigen. Eenmaal daar aangekomen waren de hekken dicht en buiten was niets te vinden, even geprobeerd aan een looppoortje en ik kon op het terrein komen waar ik na enig zoeken een aardige dame vond die weliswaar ook een paar woorden Engels sprak, want anders wordt het 🤯 hersenbreker werk. Ze was zo vriendelijk de poort open te doen zodat we op het terrein de zaak in orde kunnen maken, daarna gaf ze aan dat we voor de poort mochten overnachten als we dat wilde. Nu het inmiddels al 16.00 uur was geworden hebben we besloten hier maar te blijven, het had nu geen zin meer om het concentratiekamp te gaan bezoeken, dit gaan we morgen doen en daarna wee verder. Ik had van Hans en Astrid gehoord dat dit bezoek een enorme indruk op hun gemaakt had dus er staat ons nog wat te verwachten. Morgen verslag hiervan 😉

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade