Reis Tsjechië 17 september

17 september 2018 - Mezní Louka, Tsjechië

Vandaag een uurtje gereden naar Mezni Louka waar we gelijk op een camping zijn gaan staan. We willen vandaag naar de Pravcicka Brána lopen/klimmen dit is volgens de beschrijving een schitterend stukje natuur. Dus vol goed moed de bergschoenen aan, rugzak vullen met thermoskan, eten en drinken en op pad. Gelukkig is er niet ver van de camping een route door de bergen er naar toe volgens de bevolking 7 km en goed te doen. Nou voor hun wel maar voor ons is dit toch een aardige klim. Klauteren, klimmen, trappen lopen met uiteraard ongelijke treden pfff. Waar zijn we aan begonnen maar al tijdens het lopen maakt de schitterende natuur een hoop goed en eindelijk na zo’n 6,5 km (volgens de Tsjechiese borden) doemt dit natuurverschijnsel op. Wel blijkt dat je nog de nodige trappen dient te beklimmen na eerst € 3,00 of 25 kronen per persoon af te rekenen 🤔 één euro is toch 25 kronen, maar goed ik als goed Hollander betaal dan wel in kronen 😂. We moeten zeggen het is het wel waard, wat mooi is het hier en wat een vergezichten. Hier ook maar wat eten, we hebben tenslotte niet voor niets die rugzak gevuld en als een goed echtgenoot betaamd heb ik de lunch klaargemaakt 🤣🤣🤣. Daarna weer het zelfde stuk terug dan ga je de beentjes wel voelen maar na zo’n 5,5 uur onderweg te zijn geweest geeft dit wel een voldaan gevoel.

Eenmaal terug zie ik een app van een oud medewerker bij Interpak is vandaag de moker gevallen, veel van de oude medewerkers waar ik met heel plezier mee heb gewerkt moeten eruit 😢 diep triest. In ieder geval 10 mensen uit de overhead van het productie personeel weet ik het nog niet. Men kreeg te horen dat men vanaf 2017 tot eind dit jaar zou af stevenen op een verlies van 1,3 miljoen 😢. Ben blij dat Jose heeft gezorgt heeft dat ik op tijd ben weggegaan, maar het is wel jammer van een bedrijf dat mijns inziens nog steeds mogelijkheden had als men maar zich niet zo verdomt had vastgehouden aan een mijn inziens verkeerde visie 😤 nou is dat misschien wel wat te makkelijk praten vanuit mij natuurlijk maar toch. Jammer, jammer, jammer.

1. Lotte:
    17 september 2018
    Pfoe, wat een klim... maar wat ziet het er prachtig uit zeg! Goed bezig! Groetjes Bjorn lotte en eyden