Reis Tsjechië 18 september

18 september 2018 - Kněžnice, Tsjechië

Vandaag de eerste stop bij Kamenicky Senov waar we naar weer een mooi stukje natuur zijn gelopen dit heet de Panská skála (vertaald Herenrots) een heel apart verschijnsel van gestold lava dat eruit ziet als orgelpijpen. Hierna weer verder richting Jicin, onderweg komen we nog een motormuseum tegen waar we even stoppen om te gaan kijken. Het is niet zo heel groot maar ontzettend netjes geplaatst allemaal. Motoren, fietsen, driewielers, steps, karts e.d. heeft men hier verzameld, jammer dat alle uitleg alleen in het Tsjechiës is want daar hebben wij het toch verdomd moeilijk mee. Van hieruit verder naar Jicin waar we maar weer eens in de benen moeten voor wederom een klim en daaltocht door Prachovske Skály weer een fantastisch gebied met rotstorens van wel 50 meter hoog. Wij pakken de rode en gele route die ons door uiterst smalle spleten, kloven en afgronden leid. Een fascinerende ervaring met zo’n drie uur klimmen en dalen. Weer een sportieve dag 😰

We zijn nog een 7 kilometer verder gereden naar een schitterende camping in Kneznice