Reis Tsjechië 23 september

23 september 2018 - Dresden, Duitsland

Vanmorgen eerst op zoek gegaan naar het drielandenpunt en na ca. 4,5 km zien we een bord dat wijst in de richting van een doodlopende straat. Toch maar ingereden en na ongeveer een kilometer leek het wel een fietspad te worden, maar aan het eind iets wat op een parkeerplaats lijkt met een bordje erbij dat het drielandenpunt nog 10 minuten lopen is. Dus camper uit en aan de wandel en jawel daar zien we vlaggen in de verte. Eenmaal aangekomen over een zandpad naar het riviertje. We zijn op Duists grondgebied en kunnen niet naar de overkant helaas. Op het Pools grondgebied heeft men wel een houten bruggetje naar Tsjechiës grondgebied, maar we hebben het gezien. Wat anders hebben wij ons drielandenpunt commercieel uitgebuit, hier is het eigenlijk niets🤭

Na dit geweldige schouwspel verder binnendoor richting Dresden het is regenachtig en Jose wil graag Dresden in. We vinden een parkeer (camperplaats) 500 meter van het oude centrum kost dan wel € 18,00 per nacht voor niets maar vooruit we staan op loopafstand. We hebben hier maar gelijk twee nachten gereserveerd en zijn nog even door de regen vast een voorproefje gaan nemen. Het is niet zo’n grote stad maar de eerste indruk is geweldig. Morgen is de bedoeling de stad te gaan verkennen, het zou droog zijn 😊 dus dan is alles toch wat mooier. Daarnaast zal de toeristen informatie dan ook wel open zijn 🤔 dus ik hoop morgen met een paar betere foto’s te komen.