Reis Tsjechië 27 september

27 september 2018 - Weimar, Duitsland

Vandaag rustig aan we zijn vanmorgen naar Weimar gereden, daar is het overigens weer 23 graden en tijd om 👫 deze stad te 👣 te bezoeken. We zijn waarschijnlijk al erg verwend en vinden deze wel mooi maar we hebben mooiere steden en gebouwen gezien hier in het voormalig Oost Duitsland. We zitten nu in het deel Thüringen wat ook nog bij de DDR hoorde, in het hele gebied waar we gereden hebben zie je ontzettend veel opknapwerk aan de weg ( en daarmee omleidingen ☹️) en aan gebouwen. We moeten zeggen dat je op woonblokken na, die in de meeste steden op elkaar lijken maar wel zijn gerenoveerd, er weinig meer te zien is van het voormalig DDR. Uiteraard zijn de oude gebouwen en beelden uit die tijd geweldig gerestaureerd en mooi om te zien, maar ik bedoel van de armoe uit die tijd zie je weinig meer terug. Inmiddels weer terug in de camper we blijven hier vannacht staan en gaan morgen naar Gotha daar is een Action en daar wil Jose even naar toe ( zijn dit afkickverschijnselen 🤔) De Action is ook Duitsland aan het veroveren en slaat zijn vleugels uit in heel Europa er zijn inmiddels al 1265 filialen ze liggen niet zo dicht bij elkaar als in Nederland maar er is er altijd wel een in de buurt te vinden.

1. Eric:
    28 september 2018
    All she want's is a bit of action Leen😜
  2. Leen:
    28 september 2018