Rit naar Spanje 23 september

23 september 2019 - Bordeaux, Frankrijk

Vanmorgen na het douchen en eten zijn we naar de bus gewandeld, met de bus zijn we naar de overstap op de tram gereden en met de tram zijn we naar Quinconces gereden de plaats waar ook het Monument aux Girondins staat. Totale kosten € 1,70 per persoon enkele reis dit zou men ook in Nederland moeten doen je koopt een kaartje van € 1,70 en daar mag je een uur op reizen met bus, tram en boot  ideaal toch. Ik vermoed dat er dan ook meer gebruik van het openbaar vervoer gemaakt zal worden. Rudi je vroeg om foto’s nu hieronder een overzicht 😉

TramNa de bus met de tram we waren vroeg dus nog aardig leeg 😂Monument aux GirondinsMonument aux GirondinsCruiseschip Marina MajuroCruiseschip Marina Majuro aan de kade op de La GaronneGrand Hotel de BordeauxIntercontinental Grand Hotel de BordeauxGrand TheaterGrand TheaterRiksja in de Rue Sainte-CatherineOok een riksja in Bordeaux 😂Porte d’AquitainePorte D’AquitaineOp Place de la VictoriaOp Place de la VictoireGrosse ClocheGrosse Cloche in Reu St-JamesFleche St-MichelFleche St-MichelBasilique St-MichelBasilique St-Michel staat ook op de Unesco lijstPont de PierrePont de Pierre 487 meter lang over de La Garonne Place de la BoursePlace de la Bourse (Musee des Douanes)Cruise schip Marina MajuroCruiseschip Marina MajuroGrosse ClocheGrosse Cloche vanuit Reu St-JamesTour Pey-BerlandTour Pey-Cathedrale St-AndreCathedrale St-AndréHotel de VilleHotel de Ville Palais RohanMiroir d’EauZicht over de Miroir d’Eau met op de achtergrond Place de la Bourse

Achtergrond Place de la BoursePlace de la Bourse op achtergrond

Bordeaux is zeker een bezoekje waard het heeft de langste winkelstraat van Frankrijk de Rue Sainte-Catherine van maar liefst 1.175 meter lang en een fantastisch oud centrum hier voel je in het echte Frankrijk. We hebben bewolkt weer met af en toe een drup maar met gemiddeld 22 graden is het prima om te lopen.

Morgen gaan we onze weg vervolgen maar niet langs de kust daar wordt alleen maar regen verwacht dus we rijden naar het midden en gaan links van Parijs verder omhoog, dat worden weer vele dorpjes door eens kijken of we nog iets fraais tegen gaan komen.

1. Ruud:
    23 september 2019
    Dankje voor de fotos😂 mooi cruiseschip. Leuke oude fiets of riksja?? Voor die winkel. Beetje druilerig weer maar dat mag de pret niet drukken bij jullie. Prettige reis verder.
  2. Paul en Annie:
    24 september 2019
    Mooie plaatjes weer. Jammer dat jullie niet ten oosten van Parijs gaan, kom je misschien nog wat voorvaderen ( graafschap "de La Force") van mij tegen, hahahaha)