Rit naar Spanje 25 september

25 september 2019 - Saint-Jean-sur-Mayenne, Frankrijk

Vanmorgen wilde we ook drinkwater innemen nu is dit een plek waar het op zijn Frans gaat denk ik, de kosten zijn € 1,00 voor de 100 liter hoe gaat dit in zijn werk, je moet drie x 1 euro munten in de automaat gooien dan water pakken en daarna krijg je weer twee euro munten terug 🤔. Na deze klus zijn we gaan rijden richting de La Loire daar willen we naar Montsoreau dat is een van de 10 meest mooie dorpen van Frankrijk (nu lees ik op verschillende sites ook dat de mooiste 10 verschillend zijn men heeft namelijk de keus uit 153 stuks in Frankrijk dus per site erg persoonlijk)

We komen aangereden en passeren Turquant wat ook zeker een bezoek waard is, waarom deze er niet op staat is mij een raadsel. Ze hebben schitterende in de rotsen gebouwde huisjes en wat hol woningen die inmiddels commercieel worden uitgebaat, begrijpelijk 😉

TurquantTurquantTurquantTurquantTurquant

Turquant

Hierna zijn we naar Montsoreau gereden dat dorp is ook zeker een bezoek waard, we hebben het geluk dat het in beide dorpen wel bewolkt maar droog is. Op de weg ernaar toe hebben we de nodige buien gehad.

Montsoreau (wie hangt er uit het raam 😂)Wie hangt er uit het raam 🤔🤭Chateau de MontsoreauChateau de MontsoreauMontsoreauHeerlijke smalle straatjesMontsoreau

Montsoreau

Na de lunch begon het weer te regenen en besloten we verder omhoog te rijden, wat is het eigenlijk somber als het regent 🤔😔 maar we mogen zeker niet klagen. De verwachting de komende week is wel een stuk minder, we zien wel we rijden nu langzaam richting Nederland en kijken hoe het weer blijft en wat we tegen komen. We staan nu op weer een schitterende Camperplaats in St. Jean sur Mayenne direct aan het riviertje de Mayenne net boven de plaats Laval. Ook hier weer een speciaal ik denk Frans verschijnsel we betalen € 10,10 ivm met de tax nu gaat het niet om het bedrag want dat is deze plaats met douche e.d. zeker waard maar waarom niet afgerond naar boven 😊 dit en dat met het water pakken vanmorgen zal wel de Franse slag zijn, gelukkig begrijpen we dit uitspraak nu ook 🤔🤭🤪

Camperplaats St. Jean sur Mayenne