Rit naar Spanje 13 september

13 september 2019 - Mérida, Spanje

Vandaag zijn we na het eten weer gaan rijden eerst een plaats in de navigatie ingezet waar we drinkwater konden innemen want op de Camperplaats had men wel water voor te douchen e.d. maar werd niet geadviseerd als drinkwater en dat gaan we dan zeker niet doen.

We moeten nog een stukje door Sevilla terug en net aan de rand passeren we een politie controle waar men redelijk bewapend staat (zie video filmpje) even later zagen we nog een controle ik denk dat men ergens naar op zoek is? De wegen zijn hier slechter dan we over het algemeen meemaken dat zul je wel aan het gerammel horen, beide controles staan aan het eind van het filmpje.

We rijden door het gebied Sierra Nora dit is weer een mooi natuurgebied

6AA0926E-D1CF-46F9-AE42-A87FB96DA23D

BF05F4A0-B3E7-4DE3-B026-03F3CE3CFD14

Langzaam aan wordt het landschap droger en vlakker met hier en daar een heuvel, je ziet dat we meer het binnenland ingaan, normaal is het hier gemiddeld 35 - 40 graden op dit moment is het bewolkt en valt er af en toe een druppel met een temperatuur van 24 graden morgen wordt er weer 32 graden verwacht. Ik denk dat we hier wat bewolking krijgen vanuit de Middellandse zee want de wind waait ook uit die kant, alleen hoop ik niet dat men hier de 180 liter regenwater per m2 krijgt zoals tussen Alicante en Valencia want dat kan de infrastructuur hier ook niet hebben ondanks dat men snakt naar regen.

59BC2A49-2566-4382-86CF-7A3FD49FD826CB24607E-E775-4BBC-B27C-829A5A0D95BE

82547F34-0774-45AD-B8E0-06D07A772FCB

Uiteindelijk staan we op een Camperplaats midden in het centrum van Merida parking Teatro Romani vlakbij het Romeinse theater. De plaats is geen schoonheid maar wel genoeg ruimte en bewaakt dus dat maakt veel goed. Op dit moment staat er redelijk wat wind hier en is het licht bewolkt maar geen driegende buien op dit moment en er valt ook geen druppel hier. Morgen gaan we de stad verkennen er schijnen nog veel Romeinse zaken in goede staat te zijn, we gaan het zien 🤔

image

1. Paul en Annie:
    14 september 2019
    Dor en verlaten..........en toch blijft het fascinerend om in zo'n landschap te mogen rijden.
  2. Leen:
    14 september 2019
    Helemaal mee eens alles heeft zijn charme