Rit naar Spanje 12 september

12 september 2019 - Sevilla, Spanje

Vanmorgen eerst ontbeten en toen de bus gepakt naar Sevilla, ook dit keer weer een prijs van € 1,40 enkele rit voor een ritje vergelijkbaar van Steenbergen naar Bergen op Zoom. Na ca. 30 minuten stonden we op El Prado de Sebastiaan vlak bij de universiteit. Als eerste hebben we de universiteit bezocht, wat een mooi gebouw en wat mooi als je hierin kunt en mag studeren.

Ingang universiteit Sevilla De ingang van de universiteit

Binnen in de universiteit

Binnen in de universiteitGipsoteca universidad de Selvilla

Hierna zijn we de Avenida de la Constitucion opgelopen waar ik wederom een t-shirt bij het HardRock café gekocht heb 🤭😔 daar viel het ons op dat er wel erg veel politie met zware wapens stonden. Bij navraag aan de dame bij het Hardrock café bleek de koning op bezoek te komen en wel in deze straat naast de Catedral bij Archivo de Indias en laten we nu net op de tijd er zijn dat hij aankomt dus maar even blijven staan en gewacht op exact de juiste plaats waar hij uitstapt. We hebben wat foto’s gemaakt, misschien dat de story of privé geïnteresseerd zijn dan mogen ze voor een leuk bedrag ze overnemen 🤣🤣🤣

De auto van de koningDe auto waar de koning mee aankomt

1A958D9F-3C8C-421D-8184-8B4CB28570F6De bewaking

De koning van Spanje voor Archivo de IndiasDe koning Felipe VI met zijn vrouw Letizia Ortis Rocasolana wij konden hen niet 😔

Nou dat maak je ook niet dagelijks mee, Jose heeft hem op haar fototoestel beter in beeld maar die bewaren we voor de story, privé of boulevard 🤣🤣🤣 na deze belevenis eerst maar een lekkere koffie gehaald bij Starbucks

Starbucks

Toen we verder liepen zagen we in een zijstraatje ook nog een opname voor een film of reclamefilmpje dat weten we niet. De jongen komt met de fiets aan en er valt een sinaasappel uit zijn kistje die de jonge dame op moest vangen, ik denk dat hier een nieuwe liefde opbloeit 😊

DSC04873

Hierna de Catedral bekeken

Ingang van de CatedralDe ingang

Catedral SevillaBinnen in de Catedral

Daarna zijn we langs de Plaza de Toros de la Maestranza gelopen, we zijn die niet ingegaan want we hebben soortgelijk al bezocht in Ronda om nu twee keer hetzelfde te ervaren hoeft niet direct.

Plaza de Torro de La MaestranzaPlaza de Toros de la Maestranza

Hierna zijn we naar de Torre del Oro gelopen

Torro del OroTorre del Öre

Uiteindelijk hebben we Paseo de Cristobal de hop-on hop-off bus gepakt en een tour door Sevilla gemaakt langs o.a. de wijk Triana, de expo del 92 en La Macarena de oude sigaren fabriek om uiteindelijk weer in Centro Historico uit te stappen om langs wat winkels te lopen Zara, Miss Etam, C&A maar Jose kon maar niet slagen 😊 maar we hebben weer wel een ijsje kunnen scoren en hebben we weer een zeer geslaagde dag gehad.

SevillaSevilla

Naar de opstapplaats van de bus gelopen en deze weer retour gepakt naar de Camperplaats.

Ook Sevilla is een stad die op ons lijstje komt om nogmaals te bezoeken, wat een cultuur en een mooie stad en wat een vriendelijke en behulpzame mensen zijn de Spanjaarden tot nog toe.

1. Peter en Petra Pals:
    12 september 2019
    Weer zeer mooie oude gebouwen .
  2. Leen:
    13 september 2019
    Klopt het is een mooi gedeelte Andalusië
  3. Paul en Annie:
    13 september 2019
    Maar goed dat jullie gisteren niet in Valentia of Alicante waren.
    Je zou met camper en al in de Middellandse Zee gespoeld zijn ;-)
  4. Leen:
    13 september 2019
    Inderdaad Paul we hebben een filmpje gezien op NU.nl het was heel heftig ben blij dat we daar weg waren.