Rit naar Spanje 15 september

15 september 2019 - Salamanca, Spanje

Vandaag hebben we de rit naar Salamanca in de planning staan, deze is binnendoor zo’n 350 km ik weet niet of we dat gaan halen/doen of dat we grote weg gaan nemen we zullen het beslissen als we eenmaal rijden een beetje afhankelijk van de wegen 🤔

We rijden door de bergen (voor een korte impressie zie video) in een schitterend natuur gebied Monfrague (Nationaal park in Extremadura)waar een heleboel roofvogels zitten zoals o.a. de Keizerarend, Vale Gier, Steenarend, Aasgier en vele anderen. Nu hebben we niet zoveel verstand van vogels maar we kunnen nog wel een roofvogel van een duif onderscheiden 😂 en aan de spanwijdte te zien zitten hier roofvogels. En wat een mooi gebeid is dit.

Monfrague Nationaal Park ExtremaduraMonfrague Nationaal Park Extremadura

Monfrague Nationaal Park ExtremaduraAls je goed kijkt zie je bovenop ik denk twee gieren.

Na hier wat gewandeld te hebben zijn we wat verder doorgereden om te lunchen

Monfrague Nationaal Park Extremadura

Monfrague Nationaal Park Extremadura

Veel mooier kun je bijna niet staan, hierna verder gereden door een afwisselende omgeving waar we af en toe een klein buitje hebben gekregen, uiteindelijk toch beland na een lange rit in Salamanca dat we morgen gaan bekijken. We staan nu op een grote parkeerplaats bij een Repsol benzine station waar ook alle voor ons noodzakelijke voorzieningen zijn 😊 en weer eens gratis op zich geen slechte plaats en op 200 meter een bushalte wat wil je nog meer?

Camperplaats Salamanca

1. Peter en Petra Pals:
    15 september 2019
    Weer zeer mooie foto's ik word gewoon jaloers 😎😎👍👍
  2. Leen:
    16 september 2019
    Jullie hebben net je vakantie achter de rug mogen wij ook wat hebben 😊🤣🤣🤣🤣
  3. Leon deKock:
    15 september 2019
    Dat ziet er allemaal weer heel mooi uit, Leen. Ik zet een speld op de kaart, je weet maar nooit!!👍👌
  4. Leen:
    16 september 2019
    Die speld kan geen kwaad is een erg mooi gebied en vele roofvogels kunnen waarnemen Leon.
  5. Ruud:
    15 september 2019
    Yep mooie ongerepte natuur.campertje doet goed dienst. Heerlijk weer. Mooie plekjes doen jullie aan. Hier word het de komende dag wat frisser. 15 gr of zoiets.
  6. Leen:
    16 september 2019
    Hier is het ook koeler hier met de bewolking, de verwachting is ongeveer 20 - 25 graden maar een lekkere temperatuur om Salamanca te verkennen.
  7. Ruud:
    16 september 2019
    Aankomend weekend 27 gr. Daarna ook nog rond de 23 gr. Als je eind van de week een grijze auto op je oprit ziet staan is ie van mij. Heb nieuwe auto gekocht. Dus niet denken wat een vreemde auto. Oke. Kan ook zijn dat ie er pas volgende is. Dus.....
  8. Leen:
    16 september 2019
    We zijn nu in Salamanca inmiddels weer 28 graden wat leuk dat jullie een andere auto hebben gekocht, wat is het geworden? In ieder geval weer veel veilige kilometers ermee toegewenst 👍