Rit naar Spanje 16 september

16 september 2019 - Salamanca, Spanje

Vanmorgen na het ontbijt gaan we aan de wandel het is ongeveer 3,5 km wandelen naar Plaza Mayor waar het informatie centrum zit. Ach altijd lekker met een beginnende temperatuur van 19 graden en licht bewolkt dus ideaal loopweer.

Salamanca een geweldige stad die je ook eens bezocht moet hebben, al jaren weet de gemeente met succes de bouw van moderne gebouwen tegen te houden wat tot zijn recht komt in deze prachtige stad.

Catedral Nuevo en Catedral Vieja Op de weg er naar toe zie je de fantastische torens van de Catedral Nuevo en de Catedral Viejo.

Catedral Nuevo en Catedral Vieja

De oude en de nieuwe Catedral zijn tegen elkaar aangebouwd en vloeien mooi in elkaar over.  In de extreem bewerkte deur van de Catedral Nuevo zit een kikker verstopt en opvallend genoeg ook een ruimtevaarder want men wilde met de renovatie laten zien dat men met zijn tijd meegaat.

Plaza de MayorHet Plaza Mayor  met het stadhuis

Salamanca

Catedral Nuevo en Catedral Vieja

Tussen door ook maar even een Starbucks pakken je blijft toch een beetje westers 🤭

Iglesia de la Clerecia

Universidad PontificiaDe universiteit gesticht in 1218

Ook nog even een rondritje maken met het toeristen treintje inmiddels is de temperatuur opgelopen naar 28 graden maar omdat het licht bewolkt is, is dit prima te doen.

Toeristen treintje Salamanca

Salamanca

Wij vonden dit echt een mooie stad, iets wat we niet wisten en ook niet verwacht hadden dat er nog zoveel bewaard is gebleven. Er zijn zoveel mooie bezienswaardigheden zoals Plaza de Mayor, Torre del Aire, Palacio de la Salina, Iglesia de la Clerecia, Catedral Nuevo, Catedral Vieja, Edificio Historico de la Universidad, Universidad Pontificia en nog veel meer. We hebben hier ook nog een mooi souveniertje gevonden voor de kast, weer een totaal geslaagde dag.