Rit naar Spanje 17 september

17 september 2019 - Boñar, Spanje

Vandaag gaan we recht omhoog rijden richting Embalse de Riaño we zien wel waar we terecht gaan komen 🤔

we hebben vandaag een minder interessante rit achter de rug het grootste gedeelte heuvelachtig met telkens wat dorpjes waarvan we vermoeden dat de meeste voor een groot gedeelte verlaten is. Onderweg bij een dorpje Villalpando zijn we een brood wezen kopen, we moesten wel buiten het dorp parkeren want bij breder dan 2 meter kon je hier niet in, kosten bij de plaatselijke bakker € 0,80 voor een brood lijkt mij voordelig t.o.v. Nederland 🤔. Uiteindelijk na Leon doemen in de verte weer bergen op dat staat meestal garant voor weer wat fraaie dingen. Het begint ook groener te worden en we belanden uiteindelijk in een bergdorpje Bonar en staan op een gratis plaats naast de Porma rivier.

Fuentesecas op weg naar RianoOnderweg vanuit Salamanca veel droog gebied en heuvelachtigVillalpando dorpje waar we even brood zijn gaan halenDorpje Villalpando waar we brood hebben gehaald

Richting BonarNa Leon wordt het weer groener en doemen de bergen op richting Bonar

Camperplaats BonarCamperplaats Bonar naast een riviertje Porma genaamd.

Morgen hopen we weer wat meer interessante dingen te kunnen laten zien 🤭

1. Leon deKock:
    17 september 2019
    Dan moet je sowieso het Pico gebergte even aandoen. Prachtige route er naar toe en als je wat meer wilt rijden kan je doorrijden naar Fuente Dé. Dat is wel doodlopend, dus je moet dezelfde weg weer terug. Maar de ervaring leert dat als je een route in twee richtingen rijd je toch twee verschillende routes rijd. Wij zouden daar nu zitten, op de motor, maar ja, motorbeleving. Dus daar gaan wij zeker nog heen, auto/camper.

En na Leon wordt alles mooier!!!
  2. Leen:
    17 september 2019
    Bedankt voor de tip Leon, we waren van plan via Riano omhoog te gaan dan komen langs/door dat gebergte we gaan kijken of we langs deze kant er redelijk makkelijk kunnen komen en afhankelijk van het weer want er wordt voor morgen onweer voorspelt maar net als in Nederland tussen voorspelling en werkelijkheid kan nog wel eens behoorlijk verschil zitten 😊
    En in dit geval ging het inderdaad op na Leon werd het mooier dat wil niet zeggen dat het lelijk was maar niet helemaal ons ding 😔
  3. Ruud:
    17 september 2019
    Idd leen en jose.op naar mooie plaatjes,gebouwen , dorpjes etc etc. Tot morgen.
  4. Leen:
    We gaan weer kijken 😉