Rit naar Spanje 6 september

6 september 2019 - Castell De Ferro, Spanje

Gisteravond begon men bij de Camperplaats met zaagwerkzaamheden in het asfalt, Nuis dat niet zo’n prettig geluid dus eerst de toilet maar schoongemaakt en water ingenomen en verplaatst naar een plek aan zee zonder voorzieningen in Almería. Redelijk geslapen alleen om ca. 03.00 uur vannacht allemaal oprijden de auto’s en dichtslaande deuren, gelukkig slaapt Jose met oordopjes in dus die heeft hier niets van meegekregen.

Zitten we vanmorgen te ontbijten en kijk ik zo naar de zee schiet ineens de vraag door mijn hoofd hoe kan iets nou waterpas zijn als de aarde rond is 🤔

78B97127-3748-426B-BDA6-759549494AE4

Na het ontbijt zijn we gaan rijden via de bergwegen A348, Gr-5204 ed naar Polopos een schitterende weg met vele steile stukken en de natuur is adembenemend zo afwisselend.

34B4FA7D-CA90-4203-BB09-508B3D0DFC3F

0CB9F75A-0DC3-4B7E-AA63-2E3C2B3209A4

Uit eindelijk aangekomen in Polopos waar alle Nederlandse families weg waren ze zaten in een radio uitzending in Spanje om reclame te maken voor het dorp, dit hoorde van de Belgische uitbater van het café. Juani was terug naar Nederland en is gaan werken in Valkenburg, John is nog bezig met de verbouwing maar was net om materiaal in de stad dus die zou voorlopig nog niet terug zijn. Brian de klusser die bij John helpt was er wel en daar hebben we ook een foto van. We hebben de casa’s gezien alleen was er nu dus geen een open helaas. Het dorp heeft 60 inwoners en alle paden zijn heel steil om te lopen. Thysa en Wijnant kwamen nog net aanrijden doen we een sandwich aan het eten waren in het plaatselijke bar/restaurant waar Juani ook heeft gewerkt. Het huis van Christiaan en Kirsten hebben we niet gevonden, ook niet veel zin om verder te zoeken 😊. Hieronder wat foto’s

Huis van Mark en Donna in PoloposStraatje in PoloposWashok met foto’s in PoloposWashok met foto’s in PoloposHuis van Thysa en Wijnant in Polopos

Huis van Thysa en Wijnant in Polopos

Jose met Brian in het huisvan John en Juani in Polopos

Huis van de Familie Rutten en winkeltje in Polopos

Huis van John en Juani Polopos

Meer foto’s, zoals Jose met de plaatselijke bewoner met snor en sigaar die ook op de foto was gezet tijdens de fotowedstrijd.

Hierna zijn we weer richting Middellandse zee gereden om op een Camperplaats te gaan staan, niet die van de familie Rutten want daar heb je niets behalve een plekje op het zand voor € 10,00 per nacht geen water en/of los mogelijkheden maar een 6 km verder op Camperplaats Tropic in Castell de Ferro voor € 12,00 per nacht douche, WiFi e.d. dat is wel een  verschil in denk dat de familie Rutten gebruik maakt van hun bekendheid maar of het lang zal duren betwijfel ik persoonlijk, er stond wel 1 camper 🤔