Reis Tsjechië 24 september

24 september 2018 - Dresden, Duitsland

Vandaag een kaartje gehaald voor de Hop on Hop off bus waardoor je in korte tijd (volledige rit duurt 1,5 uur met 22 op en afstapplaatsen) veel van de stad te zien krijg. Gelukkig was het vandaag de hele dag droog maar met een temperatuur van 11 graden en veel wind is het wel even wennen. Vanmiddag ook nog in een groot winkelcentrum wat gegeten en rond gewandeld. Hierna even naar de camper om wat uit te rusten want ongemerkt loop je toch weer zo’n 10 kilometer. Vanavond gaan we nogmaals met de Hop on Hop off bus een tour maken, maar dat is een kortere waardoor je de stad ook nog verlicht te zien krijg, we zijn benieuwd lijkt ons ook erg mooi. Morgen gaan we richting Leipzig, we worden een beetje oud DDR gangers 😂🤭

Vanavond nog een rondrit gemaakt met de Hop on Hop off maar helaas het centrum kon men niet in alles afgezet met politie er was een Pegida demonstratie gaande. Dat hebben wij weer 😔 ik heb hier overigens weinig moslims gezien dus wat ze hier demonstreren is mij een raadsel 🤔. Uiteindelijk nog wat foto’s gemaakt. De bus reed nog wel een andere route maar dat zijn de nieuwe wijken en dat is toch anders. Maar goed al bij al hebben we weer een leuke dag gehad en was het zeker de moeite waard deze stad te bezoeken.