Reis Tsjechië 29 september

29 september 2018 - Büren, Duitsland

In tegenstelling van wat ik gisteren melden hebben we gisteravond toch het stadje bezocht. Wat een geweldig stadje om doorheen te lopen en wat een vakwerkhuizen de een nog mooier dan de ander, je komt ogen te kort. Er zijn zoveel details aangebracht in het houtwerk en wat gerestaureerd is is ook geweldig gedaan. We hebben geen spijt dat we hier nog naartoe gegaan zijn. Vanmorgen zijn we direct naar het Grenzlandmuseum gereden, was hier nog geen 3 km vandaan. Ook dit was geweldig om een keer te bezoeken want wat wordt het dan duidelijk wat de mensen hebben meegemaakt in die tijd. Je zult maar ineens gescheiden worden van je familie in 1945 en dat duurt dan nog eens tot 1990 voordat alles open is. Het is erg indrukwekkend om het museum bij de grensovergang te bezoeken dit is gemaakt in de oude gebouwen van de grensovergang in die tijd. Hierna kun je een route van ca. 6 km lopen langs de orservatie bunkers, het hekwerk, commando centrum e.d. Het is erg confronterend te weten dat je in voormalig DDR loopt en achter de hekken het WDR ziet, je voelt als het waren de ongelijkheid. Ook zijn we blij dat we dit bezocht hebben, we hebben hier bijna 3 uur doorgebracht met lopen erbij. Hierna zijn we richting huis gaan rijden en inmiddels beland in het stadje Büren waar we weer op een Camperplaats staan.

1. Caroline:
    30 september 2018
    Ik heb alles gevolgd hoor wat ziet alles er geweldig mooi uit die auto’s 🤩
    En die gebouwen wat schitterend allemaal
    Heerlijk genieten van al dat moois