Rit naar Spanje 1 september

1 september 2019 - El Saler, Spanje

Vandaag zijn we een dagje naar Valencia geweest we hebben de bus gepakt, is hier lekker te doen voor €1,50 per persoon zit je vanuit de Camperplaats in El Saler naar het centrum van Valencia ca. 12 km verder. Daar moet je zelf niet voor gaan tobben met parkeren e.d. de bushalte was 100 meter lopen van de Camperplaats dus dat is ook geen wereldreis. Was ook lekker rustig in de bus 😃.

In Valencia aangekomen eerst naar de toeristeninformatie om te zien wat er te doen is, daar gelijk een kaartje voor de Hop-on Hop-off bus gekocht € 17,00 per persoon voor 24 uur en er zijn twee routes die te volgen zijn. Valencia is best een leuke stad om te bezoeken, die doormidden gesplitst wordt door een bedding en bebouwd met van alles, toch vreemd om door een stad te lopen met allemaal bruggen waar geen water onderdoor gaat maar vol staat met voetbalvelden en gebouwen.

Valencia

Wij zijn begonnen met de eerste route en zijn uitgestapt bij Les Arts, museum Fallero en Oceanografic we zijn niet naar binnen geweest want zulke kunstliefhebbers zijn we nu ook weer niet maar de gebouwen en alles erom heen was prachtig.

Valencia

Daarna weer op de bus gestapt die ons o.a. langs Marina real, Las Arenas, Militair historisch museum en de Paleis tuinen bracht. We zijn weer uitgestapt in het historisch centrum, tijd om te lunchen en Jose zag een friteszaakje staan met heerlijke dikke frites dus die moesten we maar eens proberen en ik moet zeggen ze waren verrukkelijk de tapas komen later wel 😂. Nog even een Spaans biertje gepakt en we konden er weer tegenaan voor de twee route, deze was minder spectaculair of was het de warmte, 38 graden, die ons parten speelde? Toch nog het congresgebouw gezien en de dierentuin, zeker een toeristische trekpleister 🤭

Wederom nog een stukje door het centrum gelopen om de smalste kroeg even te bekijken 1.71 meter breed.

Valencia

We zijn weer uitgestapt en naar het Hard Rock café gelopen, dat mogen we natuurlijk niet missen. Ik moest weer een t-shirt kopen van Jose terwijl ik zelf het idee had dat ze dat niet meer zo leuk vond, tenslotte roept ze altijd dat ik alleen maar in van die hard rock shirts loopt 🤔 dus had zeker niet verwacht dat ze aan zou dringen. Maar goed ik ben snel over te halen en heb weer een mooi shirt gescoord 😎 en ben er blij mee.

Valencia

Hierna nog een ijsje gegeten en terug naar de bushalte gelopen die ons weer naar de Camperplaats gaat brengen, laten we nu 1 halte te vroeg uitstappen waardoor we nog 600 meter moesten lopen alvorens bij de Camperplaats aan te komen.

Bus naar Valencia

Afijn we zijn hierna rustig bij de camper gaan zitten hadden niet veel zin meer ergens in wat gedronken en een bakje Griekse yoghurt genomen en we zijn uitgeteld. Ik had nog wel even de tijd genomen om voor jullie een stukje te schrijven 😜

1. Caroline:
    2 september 2019
    Heey leen en José het ziet er allemaal heel mooi uit echt super
    Wij volgen jullie echt wel maar de verbinding in het huis is jammer genoeg slecht
    Je schrijft heel leuk leen maar dat wisten we al 😜😘
    Geniet lekker samen dat is het belangrijkste ❤️
    Maar dat doen gelukkig altijd al
  2. Leen:
    2 september 2019
    Stik leuk dat jullie ons ook daar over de plas volgen, gelukkig blijft Danio jullie gespaard en gaat die langszij als ik het goed heb begrepen van Ad op Facebook. Geniet lekker van jullie vakantie en niet te veel suikers eten want als ik de foto’s bekijk gaat dat niet goed komen 😜 en eraf zwemmen gaat ook niet lukken met die schouder 😢 groetjes ook aan Caitlin en Arco en natuurlijk Ad.