Rit naar Spanje 3 september

3 september 2019 - Sant Joan d'Alacant, Spanje

Gisteravond zijn we nog even wezen kijken waar we op de tram kunnen stappen en hoe we aan een kaartje kunnen komen, ik dacht dat vraag ik even in het Engels aan de Spanjaarden die daar zaten te wachten maar of mijn Engels is nog slechter dan ik al dacht maar gelukkig kwam er een jonge dame die wel Engels sprak en mij kon mededelen dat je dat nog gewoon in de tram kan kopen. Zo dat weten we vast, daarna een lekker stuk langs de boulevard gewandeld waar op het strand nog veel activiteiten bezig zijn, de Spanjaarden leven nog veel buiten en dat is maar wat gezellig, zou in Nederland ook mooi zijn maar dat kunnen we wel vergeten. Er was ook nog iemand die probeerden met een Delta vlieger omhoog te gaan, we hebben hem niet zien vliegen 🤭

Strand Sant Joan

Vandaag eerst een uitgebreid gedoucht niet dat we dat anders niet doen maar in de camper zit je met een beperkte hoeveelheid water nu hebben we een erg schone (nieuwe) douche hier op de Camperplaats dus uitgebreid langdurig douchen is ook weer even lekker 🤭😂

Na het eten vertrokken met de tram naar Alicante €1,35 per persoon enkele reis dat is weer geen geld. Men is erg modern in de tram staat een automaat waar je met contant geld of credit card een kaartje kan kopen, dat is meer toerist vriendelijk dan bij ons waar je verplicht wordt een ov kaartje te kopen.

In Alicante aangekomen eerst een toerist info gezocht en informatie ingewonnen hier is ook een hop on bus maar de punten waren ook makkelijk aan te lopen als je ze wou zien. Alleen het kasteel is een flinke klim en die was nu net uit de route gehaald dus hebben we besloten de bus niet te nemen en te voet te gaan. Dit was echt een flinke klim maar als je eraan begint moet je het ook af maken is ons motto dus doorzetten met 30 graden en omhoog. De weg er naar toe is ook echt de moeite waard door de oude smalle straatjes en maar trappen klimmen, je zou er wonen en moeten verbouwen.

Alicante

Eenmaal aangekomen verbaasde het ons dat het bezichtigen gratis is en dit is zeker de moeite waard buiten dat het netjes gerestaureerd is en er behoorlijk wat tentoongesteld wordt heb je ook een fantastisch uitzicht.

Kasteel Santa Barbera in Alicante

Alicante

Als je naar boven klimt moet je ook weer naar beneden uiteraard dus na deze afdaling door de stad gelopen en weer retour

Vanaf kasteel Santa Barbera Alicante

naar het tramstation alwaar we de tram weer terug naar de Camperplaats hebben gepakt. Hier eerst maar eens een lekkere koude douche genomen, heerlijk, daarna heeft Jose een heerlijke salade gemaakt. Na het eten nog een lekker stuk over de boulevard gelopen weer een heerlijk ijsje gegeten en zo hebben we weer een mooie afsluiting van deze dag.

1. Paul en Annie:
    4 september 2019
    Leuke plaats Alicante. Zo te zien nog steeds niet zo erg toeristisch. Het is alsof wij 50 jaar terug in de tijd gaan met het verhaal van de klim en het kasteel boven op de berg. Het verschil is wel dat wij 20 en 18 waren dus de klim was niet zo zwaar ;-)
  2. Leen:
    4 september 2019
    Nu inderdaad niet zo toeristisch maar de vakantie periode is afgelopen ik denk dat het in de vakantie periode echt wel anders is.