Rit naar Spanje 8 september

8 september 2019 - Granada, Spanje

De dag is enigszins bewolkt maar niet zo erg met een temperatuur van 22 graden en voor vandaag veel lopen op het programma. Op de camping waren er croissant te koop dus voor ontbijt maar wat gehaald, lijkt wel een brood zo groot 🤭

image

Hierna de bus gepakt naar Granada wederom maar weer € 1,50 per persoon enkel rit ca. 1/2 uur rijden en we staan in het centrum van Granada. We lopen, nou ja zeg maar klimmen, naar La Alhambra we hebben geen kaartjes maar het was zeker een bezoek waard. Ook ter plaatse waren er geen kaarten meer verkrijgbaar. Men heeft regen voorspelt dus we hebben voor de zekerheid regenkleding in de rugtas gedaan. Nu hebben we dat in Granada niet nodig gehad het was wel bewolkt maar met een temperatuur van in de middag 28 graden prima te doen. Het is een aardige klim naar La Alhambra maar de moeite waard.

Le Alhambra

Le Alhambra

Le AlhambraLe AlhambraLe AlhambraLe AlhambraLe AlhambraLe Alhambra

Na het bezoek aan de Alhambra zijn we via Carrera der Darno naar de nauwe straatje in de wijk Albaicin gelopen op het hoogste punt heb je hier een mooi uitzicht over de Alhambra en de bergtoppen van de Sierra Nevada geweldig maar steil en veel klimmen.

Carrera del DarroCarrera del Darro

Hierna zijn we afgezakt naar Reyes Catolicos en langs de vele restaurantjes en winkeltjes gelopen vandaar uit weer via Acera del Darro over de RIO Genil naar Plaza Rotary alwaar de bus vertrekt richting La

Granada

Ohet moment dat we uit de bus stappen komt gelijk de regen met bakken uit de hemel wat zijn we blij dat we de regenjasjes hebben meegenomen het is niet koud maar wel verschrikkelijk nat en je ziet dat men dat hier niet gewend is de straten staan direct blank.

El Zubia camping Reina Isabel

😢 maar we zitten nu droog even het Nederlandse gevoel terug 😉

We wilden morgen naar de kloof El Caminito del Rey rijden om deze te gaan lopen, is een van de meest spectaculaire wandelingen maar zit ik zo juist op de site te kijken men laat maar een beperkt aantal bezoekers toe ivm de veiligheid blijkt de eerste mogelijkheid 22 oktober om 16.00 uur te zijn (nog 4 tickets beschikbaar) 18 oktober nog 1 ticket om 16.15 uur dat gaat hem niet worden dan zijn we allang thuis 😢 dit zetten voor een volgende trip op het programma en dan maar vroegtijdig boeken.

Caminito del ReyAfbeelding van Caminito del Rey die we dus helaas aan ons neus voorbij moeten laten gaan.

Niet getreurd we gaan het plan wijzigen en gaan naar Ronda ook leuk denken we.

1. Ruud:
    8 september 2019
    Prachtige reis. Mooie historische gebouwen etc. Al met al een mooie tocht
  2. Leen:
    11 september 2019
    Inderdaad Rudi als je van mooie omgevingen en historie houdt is dit geweldig 👍
  3. Paul en Annie:
    9 september 2019
    Wat hebben we toch een mooi aardbolleke hé !
    (Als je toch van plan bent om een mooie wandeling te maken, zou je dit eens kunnen plannen op de terugweg: https://www.droomplekken.nl/frankrijk/gorges-du-verdon
    Ook prachtig om te wandelen. Ik weet alleen niet of het met de camper te doen is, want wij hebben het met de gewone auto gedaan ;-)
  4. Leen:
    9 september 2019
    Dat gedeelte is ons bekend dat hebben we jaren geleden met onze eerste gebouwde camper een Peugeot J7 gedaan, echt een maanlandschap en ook de rode rotsen zijn daar adembenemend. Was destijds met de camper te doen zal nu alleen maar beter geworden zijn neem ik aan. In ieder geval bedankt voor de tip 👍